fredag 3 februari 2012

Fredag igen!

  
  
Jaha då var det fredag igen! Storebror ska gå på biopremiär själv med kompis. Mästerkatten. När blev han så stor? Och lillasyster ska se på film här hemma med kompis. Men först ska det fredagsmysas lite allihop. Och lilla lillasyster och jag vi går mest här och förbereder oss i lugnet före stormen.. Under vagnen i barnvagnsförrådet ligger min pysseltidning helt ny i en påse. Ska jag hämta den nu när hon sover en liten stund? Eller ska jag passa på och duscha? Eller städa och plocka lite? Eller ringa dom där samtalen som skulle fixas? Eller kanske sova en liten stund? Eller knäppa lite foton som jag har i uppgift från världens bästa fotokurs? Ja, jag brukar hinna tänka några varv innan hon vaknar igen. Men idag har jag bestämt mig för att bara vara. Go with the flow. Ibland måste man bromsa lite, man måste faktiskt inte göra allt på en gång och allt måste verkligen inte vara perfekt.
Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Go with the flow är bra. Nödvändigt!

    Själv har jag fått ett oönskat avbrott i fotokurserna. Datahaveriet.... Men nu har jag fått hem min nya dator och photoshop finns åter i systemet. Så nu ska jag gå vidare. Är det fotouppdrag som gäller alltså? Kul! Och kanske lite prestationsladdat.....?

    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...