tisdag 7 februari 2012

Svartvitt..




Här pysslas det lite mindre och plåtas lite mer för tillfället. Och eftersom jag nu är uppmanad att bära med mig min stora kamera lite överallt så åker den upp lite då och då. Det är en liten spärr att komma över det där. Att hala upp den och knäppa av en bild mitt på stan.. Jag är ingen paparazzi än precis.

Hundarna kunde jag bara inte låta bli, fast jag kunde allt gått lite närmare om jag hade vågat. Dom såg ut som ett strävsamt gammalt polispar som satt och spanade med en papperspåse munkar emellan sig..
-Ser du nåt misstänkt?
-Nä..
-Inte jag heller. Jo förresten en blåfrusen kvinna med tre barn, pulkor och barnvagn nordöst. Bara hon inte kommer närmare... Fanken hon plåtar oss.. Imorgon tar vi den andra bilen..

Och damen. Ja hon hade ju ingen aning om att jag gick där bakom och knäppte kort.
Och så har jag knåpat lite i mitt digitala mörkrum och fixat med en liten 50-talstvätt. För visst är det så att man genast kastas tillbaka i tiden när man får se svartvita bilder..

4 kommentarer:

  1. Söta hundar, och visst är de på span! Det ser man klart och tydligt :) Var inte dalmatiners typiska brandmanshundar tidigare förresten, får en bild av en prickig hund på en brandbil i huvudet...

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Verkligen! Du är duktig! Sååå vi ska gå med kameran hela tiden.... Hua, det vet jag inte om jag vågar alltså. Känner precis som du där. Lite skum om jag drar fram kameran lite nu och då. Men är väl bara att vänja sig antar jag. Jag ska gå lektioner idag. Har inte hunnit. Men nu är jag snart ikapp :)
    Kramar Kicki

    3 år! På en dator! Kära nån, ingen idé att lägga några pengar på en dator då....

    SvaraRadera
  3. Så kul med hundarna, får fantasin att sätta igång.

    SvaraRadera
  4. Älskar svart vita bilder =)Vad använder du för kamera? Är nämligen på jakt efter en NY kamera och är lite nyfiken på vad ni bloggerskor använder för apparater hihi!

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...