måndag 27 februari 2012

Saksamlare..


Eftersom helgen har bjudit på febriga barn och vi mest har varit inne har vi passat på att vårrensa lite här och där i skåp och garderober. Rensat ut för små kläder och sånt. Helst skulle jag vilja få bort alla termobyxor, mössor, halsdukar, tjockstrumpor och vantar från hallen också. För att välkomna våren! Men idag vaknade vi till minusgrader igen så dom får väl hänga med ett tag till..

Och så tänkte jag att det skulle bli lite ordning på saker och ting i Lyllos studio också (vårt lilla pytterum där alla pysselsaker bor och där man kan sitta och pyssla.. man får i alla fall plats en liten och en stor där inne..) Först ut blev dotterns pärlor, paljetter, trådar och annat smått. Allt blir ju så mycket roligare när var sak har sin plats.







Dom där glasburkarna har jag samlat på ett tag nu men dom har mest skramlat runt i köket och varit i vägen...
 
 



Men med lite guldspray, hammare, spik och lite ståltråd blev dom äntligen klara till det dom var tänkta till.






Mycket roligare att plocka fram, och mycket roligare att plocka undan!

Fler förvaringstips till pysselsaker efterlyses varmt!! 

För det finns mer att sortera...

Ha det så fint och kul att du kikade in här!

http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=17524&referrer=-&urlaction=...

3 kommentarer:

  1. Vilka fina burkar du bjuder på! :)

    SvaraRadera
  2. Superfint! Och visst är det så. Att det är roligare att pyssla när det är ordning på grejerna :)

    SvaraRadera
  3. Så smart och snyggt. Jag använder också glasburkar till förvaring i mitt pysselrum, jag använder även gamla konservburkar som jag klär i fina papper som ställ till pennor och penslar.

    Kul att du ville vara med och tävla :)

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...