fredag 2 december 2011

Här inne har det varit lugna gatan... Medan det är jag som skulle behöva lite lugn. Här ute i verkligheten. Det är ju alltid skillnad på här inne i verkligheten och där ute i verkligheten. Och kanske är man här inne i verkligheten för att få en lugn stund från verkligheten där ute?! Klicka lite hit och klicka lite dit. Inspireras. Kolla på tejp till exempel och så. Och alla vackra och finurliga bloggar här inne (där ute)! Datorn har kraschat i alla fall. Där ute. Med alla mina foton i. Så här sitter jag med en lånad laptop. Bannar oss för att vi inte gjort någon backup på länge. Vem glömmer göra det nuförtiden liksom? Men jo, tiden går, och man tänker sen. Så nu hoppas jag på datasnillet som opererar våran dator. Och så har dom stängt av vattnet i vårt hus. Åtta timmar om dagen i tre dagar. Fösta dagen tänkte jag: Oj inget vatten i kranen. Vilket i-landsproblem! Andra dagen muttrade jag lite: Idag blir det köpmat.. Tredje dagen skrek jag: Jag är trött på alla byttor och hinkar! Jag måste ha vatten här! Jag har ett blöjbarn som precis har börjat äta kokt potatis! Och idag när vi har vatten igen... då tänker jag: Att visst var det väl ett i-landsproblem ändå..  Spolar lite i kranen. Känner mig lite extra lyckligt lottad och lite irriterad över att så ofta ta saker och ting för givet. Här kommer några underbara posters från postercabaret.com. Där finns något för alla smaker!  Nu ska jag ut en långpromenad i regnet. Ha en underbar fredag!
/Li










1 kommentar:

  1. Stackars dig! Uscha, jag tycker det låter kämpigt. Mardröm det där med datorn. Jag försöker göra en back-up en gång per månad. Gör även en back-up på bloggen då för säkerhets skull. Men visst är det som du säger - lätt att glömma. Hoppas nu att datasnillet hittar allt igen. Kramar till dig! Kicki

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...