onsdag 14 december 2011

Byn som glömde att det var jul..



Den här boken är den finaste julboken jag vet. Jag har läst den vartenda år sedan jag var liten och nu läser jag den för mina barn. Tror att det är bilderna som fängslar och att dom faktiskt har glömt bort att det är jul. Och så sitter det två tanter i telefonväxeln som ju har koll på hela stan. Känns viktigt det där. Att visa hur det var förr genom barnböckernas värld. Vet inte om den går att få tag på längre och jag har faktiskt aldrig sett den på något antikvariat. Min mamma fick den när hon var liten julen 1958. Ser ni den så köp den!

2 kommentarer:

  1. Hvilke fine illustrasjoner. Takk for å vise oss!
    Ha en flott torsdag. :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...