fredag 16 december 2011

DIY Platta kulor...

Alla paket är inte riktigt klara än och granen står ju faktiskt inte på plats. Men ibland är det skönt att bara sitta och pyssla lite i godan ro. Lyssna på lite musik och låta tankarna passera. Här hemma går Musikhjälpen på lite för jämnan. Fantastiska är dom!
Här kommer ett litet tips på platta kulor att dekorera paket, granar eller blommor med. Perfekta att skicka på posten!
 


1. Klistra de papper du vill ha på lite tjockare kartong och klipp ut till en rundel. Håla sedan kanterna med något. Jag brukar använda mig av en gammal biljettklippare jag hittade på loppis en gång..
2. Sy i hålen med vanliga langettstygn. Gör man lite större hål går det ju utmärkt att använda sig av virknål och virka runt!
3. Voila! Skriv din lilla hälsning!

Lycka till och låt fantasin flöda!

1 kommentar:

  1. Superfina! En sån håltång måste jag bara ha! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...