lördag 12 november 2011




Här har virkats en hel del på sistone. Det är en pysselform som inte tar så stor plats, är lätt att städa undan och lätt att ta med.
Dessutom har jag fått en liten skatt. I form av mormors pärm med virkmönster från 50-talet! En sådan här babyhätta blir det absolut till våren.

Har haft min Iphone nästan ett år nu och kan knappt fatta hur jag klarade mig utan. Samtidigt lite läskigt hur beroende man kan bli av att ständigt ha all information så lättillgänglig.
Förr hade man timlånga diskussioner om musik, filmer och skådespelare där man hjälptes åt att komma ihåg vilken artist eller skådespelare som hörde hemma var. Nu är det avklarat på mindre än en minut. Vuxna människor blir helt plötsligt beroende av elektroniskt alfapet på internet! Och hur talar man om för en nioåring att en Iphone inte alls hör hemma på en önskelista när det verkar vara en så viktig pryl för mamma och pappa?
Nu är det en solig lördag och jag ska ut på torget och handla nyttigheter.. kanske utan telefon.
Ha en skön dag! /Li

1 kommentar:

  1. Vilken guldgruva - virkmönster från 50-talet. Blir nästan lite avis.... Så glad att jag hittade din fina blogg. Kommer tillbaka igen. Kramar Kicki

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...