onsdag 9 november 2011

Favorit i köket -En hyllning till Ikea pallen BEKVÄM!



Vad är det som gör en möbel till en klassiker egentligen?
Det är nog design och användarvänlighet bland annat...
Jag skulle nog våga gissa att Ikeas pall BEKVÄM redan har blivit en klassiker. Ganska otippad kanske för den ser ju relativt oansenlig ut, men är precis vad alla behöver i ett kök.
Liten trappa som är lätt att flytta runt och fungerar utmärkt som sittplats för alla oss som är lite trångbodda. Att den dessutom inte kostar skjortan är ju också positivt och lite ovanligt för en klassiker. Dess oansenlighet väcker för övrigt minsta lilla kreativa ådra att vilja sätta sin egen prägel på den. Jag fick nästan gå i terapi för min beslutsångest av färgval.
Kanske blir det just den som våra barn förknippar mest med sin barndom?!
- Åhå är du också uppvuxen med en prickig BEKVÄM? eller
- Jaha ni hade en i mintgrönt... vi kanske inte har så mycket gemensamt ändå.

Vår BEKVÄM är så omtyckt att den blivit hedrad med röda mattan.
Och ja det känns roligare när man snubblar över den nu..!

1 kommentar:

  1. Ja, den där finns nästan i alla hem. Roligt också att många smyckar den på olika vis. Borde samla alla varianter någonstans. Jag har ännu bara målat min, men har tänkt att den också skulle få tapetkläder i några år. Men har inte kommit längre än till tanken =)

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...