onsdag 26 september 2012

Varje dag har en soluppgång..


..även om det är lite molnigt vissa dagar.

Carpe diem, catch the day, fånga dagen..

När jag var 14 köpte jag ett halsband där berlocken var formad som ett vykort och på framsidan stod det carpe diem.
 Kommer ihåg hur fascinerad jag var av den där nyupptäckta frasen och hur jag för kung och fosterland verkligen tog mig an den. Verkligen hade drömmar om att allt var möjligt om man bara ville tillräckligt mycket. Och visst är det så fortfarande. Man måste bara ge sig en spark i ändan ibland för att inte gå vilse och gömma sig bakom alla måsten och framförallt våga ge sig ut på den vindlande stigen för att nå drömmen..

2 kommentarer:

  1. Fint. Så är det ju! Jag minns också vilket stort intryck den frasen gjorde på mig första gången jag hörde den, den har nog präglat mig och min inställning till livet :)

    SvaraRadera
  2. Härlig bild, fast det är lite tungt att börja längta efter sommar redan...!

    Tittar gärna på dina adresslappar om du bara vill dela med dig :)

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...