tisdag 25 september 2012

Blompress


Häromdagen hittade jag en press på loppis. Den är jättetung och perfekt att pressa blommor och blad i och allt annat man behöver pressa.. 


Det är något visst med att plocka fina löv och blommor på höstkanten, lägga dom i press och glömma bort dom för att sedan plocka fram en bit av sommaren när snön slaskar som mest och man inte i sin vildaste fantasi kan förstå hur man kan gå barfota utomhus och vara sugen på glass och vattenkrig.

Och så vill jag passa på att påminna om att Pysselstafetten som anordnas av allra helst har dragit igång och hela listan på en massa fina inspirerande tips och beskrivningar läggs upp här efterhand ända fram till mitten av november.

På fredag är det min tur så kom gärna in en sväng och kika då!

Kramkram


6 kommentarer:

  1. Vad roligt med en press, och den är ju snygg också!

    SvaraRadera
  2. Fint! Jag har också en gammal blompress :)

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker pjäs! Och vilka underbart mysiga bilder.

    SvaraRadera
  4. Snygg! Den verkar ju fungera bra! Till och med en liten tjej kan manuvrera den<3

    SvaraRadera
  5. Jag är mäkta avis på din press!!! :) Och snygg är den dessutom..

    SvaraRadera
  6. Himla snygg inredningsdetalj dessutom! Vilket fynd!

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...