måndag 17 oktober 2011

Måndagspyssel





Idag blev det ett par finfina höstträd att sätta i fönstret. Det bästa med att pyssla tillsammans är att sitta och småprata lite undertiden. Idag har jag lärt mig en ny ramsa om X-lady och Charlie Chaplin. Tycker jag känner igen den från när jag var liten..

Detta behövs:
Tomma toarullar, sax, penna, klister, silkespapper, hårdare papp och annat fint papper.

1. Klä in toarullarna i bra trädstamsfärg.
2. Rita och klipp ut kronan. Färglägg eller klistra på färgat papper.
3. Dekorera kronan med löv och äpplen av ihopknycklat silkespapper och annat kul.
4. Fäst kronan i stammen genom att klippa två skåror i rullen

Ha en trevlig pysselstund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...