onsdag 7 november 2012

Om att sikta





Ja, siktar man på månen men kommer till stjärnorna blir det ju oftast minst lika bra, kanske bättre.
Det viktiga är ju bara att man siktar!

För ett ganska bra tag sedan gjorde vi luftballonger som fick flyga lite här och var i fönstrena.
Passagerare blev några av alla dessa pokemongubbar som har en förmåga att ligga och drälla här och var.
Äntligen har dom fått något att göra om dagarna mer än att ligga på golvet och trampas på.

Storasyster behövde ha något färgglatt på sin ena vägg så vi lekte lite i photoshop och jag hade en massa nytta av kunskaper jag lärt mig i distanskursen i digital bildbehandling i våras.

Att leka med foton och färger är så himlans roligt när man kommer igång och jag minns hur det var när man var fjorton och hade den där tiden att liksom sitta dygnet runt när man hittat något som fängslat en. Och faktiskt spenderade jag ganska mycket tid i mörkrummet också. Nu är det ju en massa andra roliga måsten. Men jag tänker att man ska vara glad att man hittat något som har förmågan att sluka upp en för en stund.

Att bara vara här och nu och djupt koncentrerad på det man gör.
En form av meditation helt enkelt!



En del nya har hittat hit på sistone vilket jag tycker är fantastiskt roligt, Välkomna hit!
Och Välkommen till alla och en var som brukar hälsa på här så klart!

---


10 kommentarer:

  1. Underbart med alla dessa fantastiska små luftballonger! En sådan vill jag också ha!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Underbart med alla dessa fantastiska små luftballonger! En sådan vill jag också ha!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Så fina ballonger! En jättehärlig inredningsidé.

    SvaraRadera
  4. Det är nåt lite magiskt med luftballonger, jättefina! Klocka ord också.

    SvaraRadera
  5. Det är nåt lite magiskt med luftballonger, jättefina! Klocka ord också.

    SvaraRadera
  6. Vilka läckra små ballonger!!!!
    Brukar ha stora såna längs horisonten ibland!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga små ballonger! Mysiga att hänga i fönstret!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart pyssel ni gjort och jättefin idé!!!
    Gulligt med luftballonger :)
    Så fint och rätt du skriver, en njutning att läsa.
    Önskar dig en fin fin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig idé och så fint det blev!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Åh, jag fattade inte när jag såg första bilden att det var en sådan luftballong. Så fin!

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...